Mar 13, 2009

Flower Girl

Aerodrom Surčin je početkom sedamdesetih, izgledao kao foaje ovećeg hotela.
Tamo sam jednom godišnje čekala sa bakom, ujakom I mamom, avion kojim je stizala moja tetka koju sam obožavala (I dalje je obožavam!).
Ona se ‘67. na moje ogromno zaprepašćenje i očaj, udala I otišla u London, a pošto me je prethodno potpuno razmazila. Da su mene pitali, nikad ne bih pristala na njenu čudnu ideju da se uda I ode tako daleko. Mislim, to se moglo potpuno drugačije urediti, tako da idem I ja.
Mora da su me tih dana po njenom odlasku smirivali uz pomoć Šabana. Bilo kako bilo, ona je uprkos mojim protestima otišla, a ja sam u narednih 40 godina svaki njen dolazak doživljavala kao posebnu svečanost.
Kad se prvi put vratila, sada već udata, kročila je pred nas, u mini haljini, na svojim lepim nogama u čizmama, crnom maksi kaputu i tašnom preko ruke - outfit po poslednjoj modi sedamdesetih, I postala moj ideal elegancije za ceo život. Raspakivanje njenog kofera je do danas ostao ritual; Za mene – mali El Dorado! Čega tu sve nije bilo, igračaka I odeće kao za Širli Templ.
Ali, ono preko čega nisam prešla ni do dan-danas je jedna fotografija sa tog famoznog venčanja kome, avaj, nisam prisustvovala, a koja me je pokosila kad sam je ugledala: Na toj fotografiji je moja elegantna tetka u belom, sa budućim mužem, a između njih stoji I drži moju tetku za ruku nekakvo derište mojih godina koje bilo u funkciji flower girl-a, a imalo je drskosti da se s njima još I slika; Pa i smeška se, a da nije ni svesna kakvu je nezasluženu privilegiju dobila; Drznica je pride, nosila belu haljinu sa žiponom; Neoprostivo!
Dugo potom, sam tražila od tetke da mi detaljno objašnjava ( I da se pravda, jadna) kako se ta mala uopšte tu našla. Sto pitanja, sto podpitanja, ali ništa me nije moglo utešiti što flower girl nisam bila upravo ja koja je toliko volim.
Pre nekoliko godina, dobila sam, ipak, satisfakciju. Kad se ženio moj brat, a tetkin sin, moja dušica bila je flower girl, I svoju ulogu je odigrala perfektno I vrlo seriozno.
Mnooogo bolje nego ona mala.

No comments: