Nov 10, 2010

Fragmenti: Jedno pismo

 Još od  spring cleaninga, zadala sam sebi mukotrpni zadatak da svakog vikenda pomalo skeniram stare papire, dokumente i fotografije, koji su ostali iza moje bake, da odložim ono što mislim da je važno, a ostalo da konačno pobacam. Očito, sporo mi ide, ne samo zbog nedostatka vremena, već i zbog toga što često zastanem, pa čitam kad naiđem na nešto interesantno. Ima tu i raznih nezanimljivih stvari, kojekakvih ugovora, starih recepata, izveštaja od pre cara faraona, a najviše iz vremena pre nacionalizacije, dok je fabrika još radila. Sve pregledam, da mi ne promakne slučajno testament nekog deda-ujaka iz Amerike za koga nikad nisam čula, a koji mi ostavlja bogatstvo, pošto sam jedini naslednik. Osim izveštaja o poslovanju, najviše je dedinih pisama sa školovanja i sa poslovnih putovanja. Jedno, iz 1957. mi je bilo posebno duhovito. Prepisala sam ga u celini, zbog čitavog konteksta. (Ne mislim da je posebno interesantno  publici, više je to moja želja da bar jedan delić prošlosti  reemitujem)
Dragi moji, kao što vidite, javljam vam se iz Hamburga*. Kuda sam jedva stigao. Od Beograda do  Beča imao sam jako rđavu vezu. Morao sam presedati u Zidanom Mostu, Mariboru i Gracu. U Mariboru mi je bilo tako rđavo da sam mislio da ću se morati vratiti. Bolove** sam imao strašne kao nikada ranije. Morao sam ići kod lekara koji mi je dao nekakve pilule za umirenje bolova, jer iste bez recepta nisam mogao dobiti u apoteci. Bolovi su popustili posle jedno dva sata, tako da sam mogao nastaviti put. Sada mi je već dobro , ali od 88 kg, spao sam na 84, za dva dana. Kao što vidite, dobiću na putu, ako ništa drugo bar liniju. Danas vam pišem iz hotela u Hamburgu, nedelja je, 10 sati pre podne. Posle podne ću otići može biti, do majstorove ćerke odneti paket i sutra ću krenuti u obilazak nekih fabrika, tako da u sredu budem u Beču. Za sada gledam izloge u slobodnom vremenu. Ima interesantnih i skupih i jeftinih stvari. Nisam ni znao da Đorđe*** ima takvog smisla za reklamu. Kada sam otvorio kofer, pored kutije za sapun, nađem cedulju na kojoj piše: Babo, kupite mi bicikl! Kada sam tu kutiju kasnije otvorio, našao sam novu cedulju na kojoj piše: Babo, ako mi ne kupite bicikl, ne treba mi ništa drugo! Sada se bojim da otvorim i ostalo, jer će i tamo biti sigurno nešto slično, napisano, pa ću mu morati zaista kupiti bicikl***.
Znajte deco, što budem mogao, učiniću, samo gledajte da učite i da dobro prođete u školi. Za sada vas sve pozdravlja i voli, Baba
*Poslovni put
**bolovi u "krstima"
***sin
****Bicikl-brzinac je kupljen i poslat iz Beča, poštom za Novi Sad, kao iznenađenje...

15 comments:

ocean hillside said...

ovo je potpuno preeeeeeeeeelepo!!!

Moj tzv. život said...

Hej! Stvarno? :)) Hvala!

ocean hillside said...

divno je! podsetilo me, ja sam nostalgična inače, na ta stara vremena kada si imao mnogo više vremena, pa putovao vozom polako, pa imao vremena da razmišljaš u vozu, pa pisao, pa iščekivao, pa tako Babo u daljini mislio na sina kome kupuje bicikl, ma kao u nekom neorealističnom filmu. I puno je ljubavi pismo i neke čudne topline.
baš si me obradovala!

Moj tzv. život said...

Aha, razumem :) Mene je takođe raznežilo, pogotovo što su mi, naravno poznate okolnosti i akteri...
I ostala pisma su divna, nežna, malo intimnija nego što je ovo...Deda je bio od onih muškaraca, "nežnih divova"...:)

Mara Q said...

Savršena stvar za malo kvalitetne ravnoteže u ovo "ludo & brzo" doba!
Hvala, dan mi je neočekivano ulepšan u trenutku! :)

Moj tzv. život said...

Hvala vam! A ja mislila biće samo meni zanimljivo! :)

Retka Zverka said...

Divno, i ja sam se sva istopila. :) Ja bih volela da sam živela u to vreme, u stvari, i pre toga.

Moj tzv. život said...

Drage moje, najlepše hvala, prijatno sam iznenađena činjenicom da nas ima nostalgičnih u ovolikom broju i da nije trebalo da oklevam u vezi objavljivanja ovog posta :))

Sugar Kane said...

Kako je divno i romantično, kao iz ruskog romana. Baš lepo što si sačuvala pismo i sliku :)

Moj tzv. život said...

:)) ima toga, ne zna se koliko! ovo je uži izbor. Valjda ću se do sledećeg cleaninga izboriti sa tim papirima :))

bensedin art said...

Cleaninguj ti i dalje, ovo je tako lepo i romantično:)! Čekamo...

Moj tzv. život said...

haha :)) ok!

Neke moje stvari said...

E ovo je odlično što ste objavili.
Ovo pismo nam pruža uvid u to kako se ranije živelo. Heh ovog nema na časovima istorije a možda bi trebalo da se više obrati pojava na život ljudi nego na opšte političko stanje zemlje u nekom perijodu ali to je neka druga tema ...

Moj tzv. život said...

zanimljiv ugao posmatranja! za mene ima samo sentimentalnu vrednost, ali vas dozivljaj je bas interesantan!

Travel Girl said...

...danas sam bila kod dede. Bake nemamo već dvije godine. Danas je godišnjica. Tvoj post, već ranije napisan, meni je došao kao naručen.Prekrasan je! Zaista!
Rado bih uzela sve što se može iz te puste kuće da sačuvam tu uspomenu na nju...
Nemoj zaboraviti na ovakve postove...pusa